Informujemy, że z dniem 02.10.2017 r. stara strona z rozkładami jazdy i wyszukiwarką, na której się znajduesz przestała być aktualizowana. Aktualnie rozkłady jazdy dostępne są pod adresem https://rj.kzkgop.com.pl lub poprzez kliknięcie w zakładkę "Rozkłady jazdy" na stronie głównej http://www.kzkgop.com.pl
UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza akceptację stosowania plików cookies).
Informacja o plikach cookies znajdziesz tutaj. zaakceptuj

Najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami

  1. Jakie są możliwości wyszukiwarki?

Na obecnym etapie implementacji przeglądarka umożliwia znalezienie optymalnej trasy bezpośredniej, z jedną, dwiema lub trzema przesiadkami dla środków komunikacji KZK GOP oraz MZKP. Wyszukiwarka nie obsługuje środków komunikacji MZK Tychy ani innych przewoźników. W celu znalezienia trasy należy wybrać przystanek startowy, końcowy, godzinę i datę przyjazdu lub odjazdu. Można także określić czas na przesiadkę. Wyszukiwarka obsługuje także popularne przejścia piesze pomiędzy bliskimi przystankami.

 

  1. Gdzie mogę zgłosić błąd, sugestię?

Sugestie oraz raporty błędów są zawsze mile widziane i bardzo pomocne. Błędy i sugestie należy zgłaszać tutaj.

 

  1. Nie znam nazw przystanków. Jak mogę znaleźć najbliższy przystanek?

Jeżeli nie znasz nazwy przystanku - skorzystaj z modułu wyszukiwania z mapą. Dzięki mapie możesz wpisać adres lub wybrać interesujący Cię obiekt i znaleźć przystanki w jego bezpośredniej okolicy. Jest to znaczne ułatwienie, wyróżniające wyszukiwarkę KZK-Go! na tle innych tego typu systemów informatycznych.

 

  1. Dlaczego nie mogę znaleźć swojego połączenia lub jest ono nieoptymalne?

Tego typu sytuacja może być spowodowana kilkoma przyczynami:

  • trasa wymaga minimum czterech przesiadek (co należy jednak do rzadkości),
  • w danej gminie kursuje niewiele połączeń KZK GOP ? być może optymalne połączenie jest obsługiwane przez innego przewoźnika,
  • korzystasz z przejścia pieszego, które nie jest obecne w systemie ? po otrzymaniu zgłoszenia i zaakceptowaniu zostanie ono dodane,
  • wybór dnia i godziny odgrywa dużą rolę - w nocy połączeń jest znacznie mniej, podobnie w dni wolne.

Jeśli jednak uważasz, że błąd nie jest związany z powyższymi przyczynami - lub nie jesteś pewien, co jest przyczyną - zgłoś problem.

 

  1. Gdzie znajdę opis postępowania przy wyszukiwaniu połączenia?

Opis znajduje się w dziale Jak korzystać? pod tym adresem.

 

  1. Co oznacza określenie "połączenie optymalne"?

Pod pojęciem połączenie optymalne rozumiemy taki dobór kursu lub kursów danego środka komunikacji, który przy zadanych parametrach umożliwia znalezienie najkorzystniejszego pod względem czasu, ilości przesiadek, czasu oczekiwania na połączenie przejazdu połączenia.

 

  1. Czy wybór daty jest w jakiś sposób ograniczony?

Nie, ale wybór odległej daty niesie ze sobą ryzyko, że przy cyklicznych zmianach rozkładów wyszukane połączenie będzie nieaktualne. Dlatego zaleca się sprawdzenie kursu na krótko przed planowaną podróżą.

 

  1. Jak często aktualizowane są dane wyszukiwarki?

Aktualizacje odbywaja sie cyklicznie i raczej nie dotyczą wszystkich linii. Zmiany w rozkładzie mogą być tylko czasowe, na przykład związane z remontami dróg i koniecznością zastosowania objazdów.

 

  1. Mam pytanie odnośnie strony technicznej projektu - gdzie mogę je zadać i jak długo będę czekać na odpowiedź?

Pytania techniczne można kierować na adres pawel.suwala@gmail.com lub też zadać je za pomocą formularza zgłoszenia błędu/sugestii. Czas oczekiwania nie powinien wynosić więcej niż dwa dni robocze.

 

  1. Mam pomysł na dodatkową funkcję aplikacji. Gdzie mogę ją zgłosić?

Proszę o kontakt pawel.suwala@gmail.com. Można także skorzystać z formularza zgłoszenia błędu/sugestii.